Araştırma Tabanlı Öğrenme Sempozyumu İTÜ’de Gerçekleşti

by Hale İlkçakın | Haz 10, 2022
İlk EELISA Araştırma Tabanlı Öğrenme Sempozyumu, InnoCORE Araştırma ve İnovasyon Sempozyumu ile birlikte 16-18 Mayıs’ta düzenlendi. İTÜ Ayazağa Yerleşkesindeki Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde düzenlenen sempozyum, İTÜ’nün YouTube kanalı üzerinden davetlilerce takip edildi. İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı (İTÜ TMDK) ve İTÜ Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmalar Merkezi (İTÜ MİAM) tarafından verilen konserlerin ardından sempozyumda konuşmalara geçildi.

İlk EELISA Araştırma Tabanlı Öğrenme Sempozyumu, InnoCORE Araştırma ve İnovasyon Sempozyumu ile birlikte 16-18 Mayıs’ta düzenlendi.

İTÜ Ayazağa Yerleşkesindeki Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde düzenlenen sempozyum, İTÜ’nün YouTube kanalı üzerinden davetlilerce takip edildi. İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı (İTÜ TMDK) ve İTÜ Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmalar Merkezi (İTÜ MİAM) tarafından verilen konserlerin ardından sempozyumda konuşmalara geçildi. 

 “Araştırmayla bağlantılı etkinlikler aracılığıyla öğrencilerin yetkinlikleri artıyor”

İTÜ Rektörü Prof. Dr. İsmail Koyuncu, Araştırmaya Tabanlı Öğrenme Sempozyumu’nda katılımcıları ağırlamaktan onur duyduğunu belirterek konuşmasına başladı. EELISA projesi hakkında bilgi veren Koyuncu, EELISA Avrupa Üniversitesini gerçekleştirme misyonu için çok sıkı çalışıldığını, son zamanlarda InnoCORE ve Unfolds'un eklenmesiyle projede başarılı ve kararlı bir şekilde ilerlendiğini söyledi. Koyuncu, “EELISA projesinin ikinci yılındayız ve İttifak büyük bir aile haline geldi. Birlikte bir plan geliştirmeyi, bir iş dağılımı yapısı oluşturmayı, riskleri ve paydaşları belirlemeyi ve ittifak genelinde bir iletişim kurmayı öğrendik. Üniversitelerin araştırmayla bağlantılı etkinlikler aracılığıyla öğrencilerin yetkinliklerini artırdığı Araştırma Tabanlı Öğrenme işte burada giriyor. Bu kültürde, öğrenciler sadece yeni keşiflerden ve araştırma yöntemlerinden öğrenmekle kalmayacak, aynı zamanda araştırma süreçlerine kendileri de dahil olacak ve böylece yeni bilgilerin bulunmasına katılacaklardır. Sınıf içinde ve dışında öğrenmek, değişim ihtiyacı pek çok yönden belirgin hale geldiğinden, öğrencilerin gerçek hayat sorunlarıyla yüzleşmelerini sağlayacaktır; iklim değişikliği, yoksulluk, cinsiyet bilinci ve sürdürülebilir şehirler ve topluluklar için talep sadece birkaç örnektir. Buradaki herkes bilime inanıyor ve hepimiz bu zorlukların ve çözümlerinin ancak bilimle aşılabileceğini biliyoruz. EELISA ile birlikte hepimizin hedeflediği yeni mühendislik modeli bizi buna götürecek."

Yurt içinden ve yurt dışından araştırmacıların, iş dünyasından temsilcilerin ve öğrencilerin katıldığı sempozyumda eğitim, araştırma ve inovasyon alanlarındaki bağların güçlendirilmesine odaklanıldı.

Sempozyumda, mühendislik eğitiminde zorluklar ve yeni yaklaşımların tartışılmasının yanı sıra, EELISA temsilcilerinin araştırma tabanlı öğrenmeye ve üniversite-sanayi işbirliğinin en iyi uygulamalarına dair deneyimleri paylaşıldı.

Sempozyumun ikinci gününde ise EELISA öğrenci forumunda birlik üyesi üniversitelerin öğrencileri; EELISA kapsamında partner üniversitelerde aldıkları dersler veya katıldıkları programlardaki deneyimlerini, EELISA topluluğu kurma süreçlerini ve proje takımlarındaki çalışmalarını aktardılar. 

Daha ayrıntılı bilgi için sempozyum sayfasını ziyaret ediniz.